Lähtume oma töös waldorfpedagoogikast ning koolieelse lasteasutuse riiklikust õppekavast. Väärtustame vaba mängu ja liikumist, peame oluliseks erinevate valdkondade lõimimist, aktiivõppemeetodeid ning õpetamist läbi mängu. Usume, et sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste arendamine eelkoolieelses eas paneb aluse akadeemiliste oskuste arengule koolieas.
Õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk waldorflasteaias on luua alus lapse terviklikule arengule, toetades tema loomulikku õpihuvi ja aidates kaasa tema individuaalsele arengule nii, et tal täiskasvanuna oleks võimalus saada vabaks, iseseisvaks ja terviklikuks inimeseks. Sellest lähtuvalt on vajalik:
luua loovust toetav, rahulik ja turvaline kindla rütmiga keskkond, kus on aega rahulikult tegutseda;
arendada lapse mänguoskust ning anda aega ja ruumi lapse vabale mängule, kuna selle kaudu arenevad kujutlusvõime, tahe ja sotsiaalsed oskused. Läbi mängu kujunevad lapsel õpitegevuse eeldused: süvenemisoskus, soov innustunult tegutseda, mõtlemise liikuvus ja enesekindlus;
luua lapsele igakülgsed võimalused vabaks ja spontaanseks füüsiliseks liikumiseks, sest kogu lasteaialapse areng on seotud kehaga. Ka igasugune õppimine toimub lapsel eelkõige kehast lähtuvalt. Motoorsel valmisolekul on suur tähtsus lapse eneseusalduse, sotsiaalsete võimete ja meelte arengus;
lähtuda lapse ealistest ja individuaalsetest oskustest ja vajadustest, arvestada nendega õppetegevuse kavandamisel ja ruumi kujundamisel.
järgida kindlat nädala- ja päevakava, pakkuda rahustavaid tegevusi mänguliste ja liikuvamate tegevuste vahele, pakkuda lastele individuaalset tähelepanu, sest sageli on nende meeled muljetest ja ümbritsevast mürast ülekoormatud;
luua loomulik õpikeskkond, mis võimaldab igapäevaste, praktiliste ja vajalike toimingute läbiviimist koos täiskasvanutega ja/või täiskasvanuid jäljendades nii toas kui õues, sest väikelapse põhiline õppimismeetod on jäljendamine.